Nie znaleziono produktów
Wyszukiwanie zaawansowane

Farby olejno-żywiczne Mussini Schmincke 35 ml

Farby olejno-żywiczne Mussini Schmincke 35 ml

Mussini jest farbą olejno-żywiczną wyprodukowaną przez niemiecką firmę Schmincke według receptury opracowanej przez profesora Cesara Mussiniego, nawiązującej do tradycyjnych technik malarskich i najnowszych osiągnięć naukowych. Tak powstała doskonała farba olejna dla konserwatorów dzieł sztuki, która sprawdza się w renowacji historycznych obrazów. Współczesnym artystom malarzom farba Mussini pozwala uzyskać wyjątkowo realistyczne efekty, szczególnie w tematyce wymagającej światła, blasku i czystości koloru

Sortuj i wybieraj kolory farb olejnych Mussini Schmincke:


Wybierz ilość i dodaj
Wybierz ilość i dodaj

Jeśli chcesz uzyskać na swoim obrazie refleksy słońca na liściach, efekt „patrzenia przez witraż”, albo światła odbitego w wodzie, to farba Mussini jest właśnie dla Ciebie.

To oferta dla Ciebie również dlatego, że farby Mussini:

  • są najwyższej klasy i doskonałej jakości;
  • charakteryzują się wysoką świetlistością kolorów i najwyższą odpornością na światło i upływ czasu;
  • z powodu dodatku żywicznego posiadają szczególne właściwości załamywania światła;
  • dobrze łączą się ze sobą bez konieczności używania dodatkowych mediów malarskich;
  • to aż 44 kolory laserunkowe oparte na przejrzystych pigmentach dających efekt głębi;
  • to 60 jedno-pigmentowych kolorów dających gwarancję łatwego mieszania z innymi kolorami;
  • to 7 metalicznych kolorów intensywnie kryjących;
  • mają wysoką przyczepność do podłoża;
  • wysychają równomiernie, bez naprężeń;
  • posiadają dokładne opisy wszystkich parametrów, co ułatwia planowanie pracy;
  • dobrze łączą się z farbami olejnymi innych marek.

Możesz wzbogacić swój warsztat malarski zaczynając od zakupu pojedynczych kolorów farb Mussini najodpowiedniejszych do Twojego aktualnego projektu.

Oferujemy Ci 108 kolorów w tubkach o pojemności 35 ml. Zwróć uwagę na wyjątkowe kolory np. Fiolet Cezara czy Bizantyjski Błękit, które od lat zachwycają wielu malarzy.

 
Uwaga! Zamówienia na farby Mussini realizujemy w terminie 3 dni roboczych.


Jakie efekty można uzyskać pracując farbami Mussini, przedstawia ambasador marki Schmincke Suzi Morris:

https://www.youtube.com/watch?v=Re6nkIG8Tlo

 

 

Tajemnica wyjątkowości farb Mussini


Olejno-żywiczne farby Mussini marki Schmincke zyskały już ogromną sławę i są pożądane przez artystów na całym świecie. Niezmiennie najwyższa jakość, gwarancja trwałości warstw kolorystycznych, bogactwo wyjątkowych barw, przyjemny delikatny żywiczny zapach, perfekcyjny proces schnięcia i możliwość mieszania z innymi farbami olejnymi stawia farby Mussini w czołówce najlepszych farb na świecie. To owoc nieustannego od 1881 roku doskonalenia receptur, wzbogacania pigmentów i optymalizowania mieszanki olejno-żywicznej.
 

Receptury farb Mussini


Receptura to bardzo ważna część przepisu na dobrą farbę. Historyczne receptury dostosowane były do ówcześnie dostępnych pigmentów. Z czasem jednak niektóre pigmenty wyczerpywały się, powstawały nowe albo rezygnowano z toksycznych. Powstała konieczność tworzenia nowych receptur. Tego zadania podjął się doświadczony wykładowca Akademii Sztuk Pięknych we Florencji profesor Cesare Mussini. Korzystając ze starych przepisów, czerpiąc z własnego wieloletniego doświadczenia naukowego i eksperymentów stworzył stabilną i powtarzalną farbę.
 

Baza farb olejno-żywicznych Mussini


Profesor Cesare Mussini opracował unikalne połączenie wyselekcjonowanych olejów malarskich takich jak olej lniany, szafranowy i olej z orzechów włoskich z naturalną żywicą damarową w taki sposób, że mimo zróżnicowanych pigmentów powstała farba, którą można bezpiecznie łączyć nawet z innymi farbami olejnymi. Uzyskał ponadto trwałość, świetlistość i czystość kolorów. Każdy ze 108 kolorów zależnie od wymagań konkretnego pigmentu ma indywidualnie zbilansowaną recepturę.
 

Pigmenty odpowiadające za barwy farb Mussini


Pigmenty to ta część farby, która decyduje o jej wyglądzie i użyteczności. W serii Mussini położono nacisk, aby wszystkie farby były bezpieczne dla zdrowia artysty i użytkownika dzieła malarskiego. W tym celu pozyskano nowe pigmenty i opracowano dla nich nowe receptury, aby zwiększyć paletę kolorów. Stare toksyczne pigmenty zastąpiono nowymi z zachowaniem historycznej barwy, a często i nazwy. Stworzono dla nich odpowiednią recepturę i medium. Dzięki temu zabiegowi artyści wciąż mogą kopiować historyczne dzieła malarskie i naśladować stare techniki nie ryzykując własnym zdrowiem. Z innych pigmentów uzyskano kolory o wysokiej świetlistości i czystości barwy i o wysokiej odporności na wpływ światła słonecznego. Stworzono aż 44 kolory transparentne do malarstwa laserunkowego. Są one oparte na wyjątkowych, przejrzystych pigmentach, które załamują światło wewnątrz farby dając efekt witrażu. Wykorzystano też pigmenty metaliczne jak miedź i aluminium, które są wysoce kryjące i doskonale imitują kolory metaliczne. Dla wygody i dla uniknięcia ryzyka zabrudzenia farby podczas intuicyjnego mieszania kolorów Schmincke stworzył wiele gotowych mieszanek pigmentów dających nowe kolory.
 

Parametry farb Mussini


W celu umożliwienia Ci świadomego wyboru farby w odpowiednim kolorze i o odpowiednich właściwościach opracowano precyzyjnie opisujące je parametry. Ujęto je w kategorie: indeks kolorów i pigmentów, stopień krycia, odporność na wpływ światła, czas schnięcia i grupa cenowa.

Dlatego warto przyjrzeć się szczegółowym opisom każdej farby. Zobaczysz, że są podobne kolory, ale w różnych opcjach cenowych. Zwróć uwagę, że mogą przy tym różnić się odpornością na wpływ światła albo stopniem krycia.
 

1. Indeks kolorów i pigmentów


W opisie każdego koloru farby olejno-żywicznej Mussini znajduje się lista pigmentów, z których dany kolor powstał. Nazwa koloru to najczęściej nazwa handlowa lub historyczna. Często jednak faktyczny skład chemiczny odbiega od pierwotnego. Z tego powodu w opisie każdej farby, oprócz nazwy koloru, umieszczono symbol i numer pigmentu w międzynarodowym systemie oznaczania barwników i pigmentów, czyli indeksie kolorów i nazw pigmentów CI (Colour Index). System ten składa się z kombinacji liter i cyfr. Litery są skrótami od nazw podstawowych kolorów i klasyfikują grupę kolorów, natomiast cyfry umieszczone po literach klasyfikują skład chemiczny odpowiadający za konkretne już odcienie. Nie mają one związku ze strukturą chemiczną lecz są przypisane chronologicznie według kolejności, w której pigment dodano do indeksu.

Z tego opisu dowiesz się, ile pigmentów użyto do produkcji farby i czy w związku z tym można ją bezpiecznie łączyć z innymi kolorami.

Oto lista symboli literowych podstawowych grup nazw:

PW (Pigment White) – pigment biały 
PY (Pigment Yellow) – pigment żółty 
PO (Pigment Orange) – pigment pomarańczowy 
PR (Pigment Red) – pigment czerwony
PV (Pigment Violet) – pigment fioletowy
PB (Pigment Blue) – pigment niebieski
PG (Pigment Green) – pigment zielony
PBr (Pigment Brown) – pigment brązowy
PBk (Pigment Black) – pigment czarny
Color Index International ułatwi Ci ocenę jakościową konkretnej farby i dostarczy Ci wiedzę jak ją używać.

a) Pomoże Ci ocenić, jak dana farba zachowa się na obrazie i w procesie jego malowania. Daje Ci wiedzę, czy jest to farba tradycyjna czy nowoczesna, toksyczna czy bezpieczna dla Twojego zdrowia oraz jak będzie się zachowywała w procesie mieszania z innymi farbami.

b) Bywa, że nazwy kolorów są opisowe lub historyczne, a system CI umożliwia zidentyfikowanie ich faktycznej barwy. Nie musisz za każdym razem szukać informacji w opisie katalogowym, ponieważ zarówno nazwę koloru jak i symbole pigmentów znajdziesz na każdej tubie.

c) Otrzymujesz informację, ile pigmentów znajduje się w farbie. Jest to też podpowiedź z jakich pigmentów możesz sam stworzyć dany kolor. Warto wiedzieć, że w opisie na pierwszym miejscu jest oznaczenie pigmentu, którego użyto w największej ilości, a potem kolejne. Jeśli farba składa się z jednego pigmentu, będzie łatwo połączyć ją z innymi jednopigmentowymi farbami. Będziesz miał szansę otrzymać nowy kolor dobierając go według własnych proporcji. Zdajesz sobie natomiast sprawę, że łączenie farb złożonych z wielu pigmentów grozi otrzymaniem koloru brudnego.

d) Są to informacje o wyjątkowym znaczeniu dla konserwatorów malarskich dzieł sztuki, którzy muszą uzupełniać uszkodzenia w starych powłokach malarskich farbami dostępnymi na rynku współczesnym. Wiedza o składzie farby, o pigmentach i barwach jest w ich pracy kluczowa.
 

2. Stopień krycia


Stopień krycia danej farby to informacja jak intensywnie widoczny jest kolor podłoża po nałożeniu jednej warstwy. Zależy on od kilku czynników:

a) rodzaju pigmentu – ponieważ różnią się one wielkością cząsteczki i stopniem załamania światła;

b) ilości różnych pigmentów użytych w konkretnej farbie – mieszanki zwykle są bardziej kryjące;

c) rodzaju spoiwa, w którym pigmenty zostały zatopione. Medium olejno-żywiczne farb Mussini sprzyja przezroczystości tych farb.

d) dodatków koniecznych dla zapewnienia trwałości farb.

Stopień krycia farb olejnych Mussini jest wypadkową tych wszystkich czynników. Dla jego precyzyjnego określenia każdy kolor farb Mussini został poddany tej samej metodzie testowania, polegający na aplikowaniu pojedynczej warstwy farby na czarno-białych paskach. Wszystkie kolory podzielono więc na 4 grupy:

- przezroczyste,

- półprzezroczyste,

- półkryjące,

- kryjące.

Okazało się, że wśród 60 farb jednopigmentowych tylko 44 są transparentne w najwyższym stopniu. Wyróżniają się szklistością, świetlistością i wrażeniem głębi. Doskonale i czysto łączą się ze sobą i z innymi kolorami dając nowe czyste odcienie. Są idealne do malarstwa laserunkowego lub do zmiany tonacji całego obrazu przez nałożenie na całą jego powierzchnię delikatnej warstwy farby przezroczystej. W wypadku tych farb dla uzyskania intensywniejszego koloru konieczne jest nakładanie wielu warstw farby, przy czym nigdy nie uda się dojść do pełnego krycia. Jeśli więc zależy Ci na pełnym kryciu unikaj kolorów z oznaczeniem pustego kwadracika, a sięgnij po te z kwadracikiem czarnym, który oznacza najwyższe krycie.
 

3. Odporność na wpływ światła, trwałość


Odporność na wpływ światła decyduje o trwałości i jakości farby. Ma na nią wpływ jakość pigmentu, rodzaj medium, czyli rodzaj środka wiążącego i dodatki.

Powłokę malarską mogą uszkodzić: promienie słońca, temperatura, wilgoć, tlen i zanieczyszczenie powietrza, które ponadto występują w różnych kombinacjach.

Dla obiektywnego określenia stopnia odporności farby na szkodliwy wpływ promieni słonecznych wykorzystano technikę nazywaną niebieską skalą, która została znormalizowana i uznana przez Międzynarodową Organizację Normalizacyjną (ISO) za wzorzec skali odporności na światło. Składa się ona z ośmiu wzorców, którymi są wełniane próbki zabarwione na niebiesko. Pierwsza próbka wykazuje zmianę barwy po upływie krótkiego czasu naświetlania. Każda kolejna próbka zmienia barwę w takim samym stopniu jak pierwsza, ale po dwa razy dłuższym czasie naświetlania. Zatem najniższą trwałość ma stopień pierwszy a najwyższą stopień 8.

W farbach olejno-żywicznych Mussini przełożono tę skalę na system 5-o gwiazdkowy:
 

Niebieska skalaOpisSystem farb Mussini
8Wyjątkowo odporny na działanie światła+++++
7Dobra światłotrwałość++++
6Odporny na światło+++
5Odporny na światło+++
4Ograniczona światłotrwałość++
3Mniej światłotrwałe+
1 i 2Nie odporne na działanie światła 


Wybieraj więc farbę z największą ilością gwiazdek.
 

4. Czas schnięcia (DTS)

Czas schnięcia farb olejnych zależy oczywiście od grubości warstwy malarskiej i temperatury powietrza, a także od rodzaju pigmentów i jakości medium. Ponieważ schnięcie farb olejnych nie polega na odparowywaniu wody lecz na wchodzeniu w reakcję oleju lnianego z tlenem pochodzącym z powietrza, proces ten przebiega w specyficzny dla siebie sposób. Unikalna formuła farb Mussini sprawia, że przebiega on harmonijnie, bez spękań i skutecznie. Wyważona i precyzyjnie skomponowana mieszanka różnych olejów i żywic odpowiada za przebieg tego procesu w zewnętrznej warstwie farby oraz w jej wewnętrznych partiach. Różnorodność pigmentów o specyficznych dla siebie właściwościach wymusiła precyzyjne dobieranie mieszanki olejów i żywic. To sprawiło, że czasy schnięcia poszczególnych farb mogą się różnić znacząco. W trosce o dostarczenie użytkownikom tych farb precyzyjnych informacji o tej właściwości farby opisano je za pomocą specjalnych oznaczeń. Dla ich stworzenia skorzystano ze skali DTS ( Drying Time Scale). Określa ona czas schnięcia powłoki malarskiej o grubości 30μm na płótnie w temperaturze pokojowej, czyli 23°C. Zakłada się, że taka warstwa farby w danym czasie wysycha zarówno na powierzchni jak i wewnątrz. Zmiana któregoś z tych warunków zmienia czas schnięcia farby.

W opisie farb Mussini DTS oznaczono za pomocą 3 stopniowego suwaka:

zakreślony pierwszy stopień - farba schnie w ciągu 1-2 dni;

zakreślone dwa stopnie – farba schnie w ciągu 3-5 dni;

zakreślone wszystkie trzy stopnie – farba schnie w ciągu 6 – 18 dni.
 

5. Grupa cenowa


Farby olejno-żywiczne Mussini podzielono na 6 serii różniących się ceną pojedynczej tuby. Wynika to z różnicy w kosztach poniesionych na zakup konkretnych pigmentów. Najtańsza jest seria oznaczona cyferką 1, a najdroższa cyfrą 6.

Ta informacja pozwoli Ci świadomie wybrać farbę, która będzie Ci odpowiadać także cenowo.

Szybka Dostawa
Szybka Dostawa Wygodne formy dostawy
14 dni na zwrot
14 dni na zwrot
Gwarancja
Gwarancja najwyższej jakości
Rekomendacja
Rekomendacja Serwisu Plastyk.pl

Kurierzy / płatności

Zapis do newslettera