Media olejne (alkidowe) przyspieszają wysychanie farb olejnych, zmieniają ich konsystencję, połysk i cechy laserunkowe. Znajdziesz tu bogaty wybór wysokiej jakości różnych rodzajów mediów, dzięki którym możliwe będzie uzyskanie unikalnych oraz przewidywalnych efektów - od malowania laserunkami (warstwami) na impastach skończywszy.
Media malarskie do farb olejnych
Eco - medium do farb olejnych 100 ml.
Producent: RenesansEtylowy alkohol wysokoprocentowy 99,9% skażony 1% alkoholem izopropylowym odwodnionym. Służy jako rozpuszczalnik do szelaku do sporządzania politur.
Producent: BlikBoiled Linseed Oil (026) to olej który zwiększa połysk i skraca czas schnięcia warstwy farby.
Producent: TalensPokost lniany BLIK - przygotowany na bazue oleju lnianego uszlachetnionego dodatkami sykatywującymi.
Producent: BlikBleached Linseed Oil (025) to olej lniany, który został wybielony.
Producent: TalensPoppy Oil Purfied (028) to olej sporządzony przez holenderską firmę Talens z nasion maku. Jest ceniony ze względu na wysoką jakość i trwałość.
Producent: TalensOlej lniany – to podstawowe spoiwo farb olejnych. Pozwala zmieniać konsystencję i tłustość poszczególnych warstw farb oraz ułatwia ich aplikację łagodząc pociągnięcia pędzlem.
Producent: BlikOlej lniany – to podstawowe spoiwo farb olejnych. to podstawowe spoiwo farb olejnych. Pozwala zmieniać konsystencjęi tłustość poszczególnych warstw farb oraz ułatwia ich aplikację łagodząc pociągnięcia pędzlem.
Producent: BlikOlej lniany – to podstawowe spoiwo farb olejnych. Pozwala zmieniać konsystencję i tłustość poszczególnych warstw farb oraz ułatwia ich aplikację łagodząc pociągnięcia pędzlem.
Producent: BlikOlej lniany – tradycyjne medium do farb olejnych.
Producent: BlikOlej lniany – to podstawowe spoiwo farb olejnych.
Producent: BlikAlkohol etylowy etanol 99,9 % skażony 1% alkoholem izopropylowym odwodnionym. Rozpuszczalnik do szelaku.
Producent: BlikAlkohol etylowy etanol 99,9 %
Producent: BlikBenzyna lakowa (D30) - to lotna, łatwopalna ciecz o specyficznym zapachu. Jest produktem destylacji ropy naftowej. Może zastępować terpentynę w malarstwie
Producent: BlikTerpentyna bezzapachowa Blik – to rozpuszczalnik uzyskany z destylacji ropy naftowej. Jest cieczą przejrzystą o delikatnym zapachu.
Producent: BlikEkologiczny, bezzapachowy detergent do mycia pędzli po farbach olejnych.
Producent: BlikOlejek terpentynowy Blik - jest to destylowana terpentyna balsamiczna. Jest bezbarwny i ma charakterystyczny sosnowy zapach. Jest o wiele lepszym,
Producent: BlikOlejek terpentynowy Blik - jest to destylowana terpentyna balsamiczna. Jest bezbarwny i ma charakterystyczny sosnowy zapach. Jest o wiele lepszym,
Producent: BlikOlejek terpentynowy Blik - jest to destylowana terpentyna balsamiczna. Jest bezbarwny i ma charakterystyczny sosnowy zapach. Jest o wiele lepszym,
Producent: BlikBenzyna lakowa (D30) - to lotna, łatwopalna ciecz o specyficznym zapachu. Jest produktem destylacji ropy naftowej. Może zastępować terpentynę w malarstwie olejnym.
Producent: BlikBenzyna lakowa (D30) - to lotna, łatwopalna ciecz o specyficznym zapachu. Jest produktem destylacji ropy naftowej. Może zastępować terpentynę w malarstwie
Producent: BlikBenzyna lakowa (D30) - to lotna, łatwopalna ciecz o specyficznym zapachu. Jest produktem destylacji ropy naftowej. Może zastępować terpentynę w malarstwie
Producent: BlikBenzyna lakowa (D30) - to lotna, łatwopalna ciecz o specyficznym zapachu. Jest produktem destylacji ropy naftowej. Może zastępować terpentynę w malarstwie
Producent: BlikTerpentyna bezzapachowa Blik – to rozpuszczalnik uzyskany z destylacji ropy naftowej. Jest cieczą przejrzystą o delikatnym zapachu.
Producent: BlikTerpentyna bezzapachowa Blik – to rozpuszczalnik uzyskany z destylacji ropy naftowej. Jest cieczą przejrzystą o delikatnym zapachu. Używana w
Producent: BlikTerpentyna bezzapachowa Blik – to rozpuszczalnik uzyskany z destylacji ropy naftowej. Jest cieczą przejrzystą o delikatnym zapachu.
Producent: BlikTerpentyna bezzapachowa Blik – to rozpuszczalnik uzyskany z destylacji ropy naftowej. Jest cieczą przejrzystą o delikatnym zapachu. Używana w
Producent: BlikTerpentyna balsamiczna Blik – jest tradycyjnym rozpuszczalnikiem roślinnym uzyskiwanym z żywicy drzew iglastych w wyniku destylacji. Charakteryzuje się przejrzystością i intensywnym zapachem.
Producent: BlikTerpentyna balsamiczna Blik – jest tradycyjnym rozpuszczalnikiem roślinnym uzyskiwanym z żywicy drzew iglastych w wyniku destylacji.
Producent: BlikTerpentyna balsamiczna Blik – jest tradycyjnym rozpuszczalnikiem roślinnym uzyskiwanym z żywicy drzew iglastych w wyniku destylacji.
Producent: BlikTerpentyna balsamiczna Blik – jest tradycyjnym rozpuszczalnikiem roślinnym uzyskiwanym z żywicy drzew iglastych w wyniku destylacji.
Producent: BlikMedium olejno-żywiczne Blik – jest mieszaniną oleju i rozpuszczalnika żywicznego specjalnie przygotowaną z myślą o artystach malarzach.
Producent: BlikEkologiczne, wodorozcieńczalne medium malarskie do farb olejnych.
Producent: BlikEkologiczne, wodorozcieńczalne medium malarskie do farb olejnych.
Producent: BlikPo co stosować media olejne
Do podstawowych mediów olejnych należy terpentyna (lub jej ekologiczny, bezwonny zamiennik), sykatywa, olej żywiczny, olej lniany, werniks. Każde z nich stosuje się w celu uzyskania konkretnego efektu, a eksperymentowanie i łączenie ich ze sobą i z farbą może dać naprawdę ciekawe rezultaty. Rozpuszczalniki i rozcieńczalniki pozwalają na swobodną kontrolę konsystencji farby olejnej. Oleje zmieniają czas schnięcia, nadają farbom świetlistości, połysku i przeźroczystości. Sykatywy przyspieszają wysychanie, mają też wpływ na poziom połysku. Werniksy zabezpieczają i utrwalają obraz, mogą też rozdzielać poszczególne warstwy i regulować połysk.
Czy o tym wiedziałeś?
Terpentyna, to mieszanina terpenów o barwie żółtej lub bezbarwna, o charakterystycznym zapachu. Źle rozpuszcza się wodzie. Rozpuszcza tłuszcze, parafiny, żywice i in. substancje organiczne. Służy do rozcieńczania farb oraz mycia pędzli i akcesoriów warsztatowych. Dodana do farby przyśpiesza nieco jej wysychanie i powoduje matowienie koloru.
Olej lniany służy do zabezpieczania powierzchni malowideł i polichromowanych rzeźb oraz jako spoiwo i medium w malarstwie. Dodany do farb, rozrzedza je nie powodując matowienia i wyrównuje połysk.
Sykatywa, to mówiąc najogólniej sole kwasów pochodzących z kalafonii z metalami o zmiennym stopniu utlenienia. Dodana w niewielkiej ilości powoduje szybsze wysychanie farb – w większej wpłynie na utratę połysku. Warto pamiętać o tym, że poszczególne kolory mają różny czas schnięcia, także po dodaniu sykatywy.
Olejek żywiczny, to medium na bazie damary i oleju lnianego. Zwiększa połysk farby, zmniejsza jej lepkość, przyspiesza schnięcie i powoduje równomierne wysychanie warstwy malarskiej.
Werniks końcowy damarowy (matowy lub błyszczący) to szlachetny lakier, który jest roztworem naturalnej lub syntetycznej twardej żywicy w olejku lotnym, alkoholu lub innym rozpuszczalniku. Zabezpiecza warstwy malarskie, nadaje bądź równoważy połysk. Dodany do farby przyśpiesza jej schnięcie i powoduje zmianę gęstości. Znajdziesz u nas specjalistyczne werniksy przeznaczone do dodawania do farb.
Rozpuszczalniki doskonale czyszczą narzędzia malarskie, ale też — w połączeniu z olejami — zmieniają konsystencję farby. Skracają nieznacznie czas jej schnięcia, ale odbierają jej charakterystyczny blask.
Media w postaci płynu, żelu lub pasty zmieniają gęstość, transparentność, blask, a nawet strukturę farb olejnych. Szczegółowe opisy poszczególnych preparatów pozwolą wybrać najodpowiedniejszy do realizacji konkretnego projektu artystycznego, a może nawet zainspirują twórcę.
Malarstwo olejne wzbudza podziw szlachetnym wyrazem i bogactwem efektów plastycznych. To skutek mistrzowskiej pracy artysty, ale też mnogości środków i mediów, którymi może on się posłużyć.